تبلیغات
باید زیاد مطالعه كنیم تا بدانیم كه هیچ نمی دانیم (مونتسكیو) - خواص درمانی آجیل
Welcome To http://http://majalle-ghomes.mihanblog.com
 
منوی اصلی

صفحه نخست

پست الكترونیك

نامه به مدیر

قالب وبلاگ


نویسندگان

محمد دربان ( 410 )


موضوعات

ترفند موبایل ( 5 )
مسایل زناشویی ( 8 )
خواستگاری و ازدواج ( 7 )
خواص میوه ها ( 2 )
هنر آشپزی ( 6 )


آرشیو ماهانه

مرداد 1389 ( 46 )
تیر 1389 ( 78 )
فروردین 1389 ( 178 )
اسفند 1388 ( 121 )


لینكدونی

قالب های توپ برای شما
نرم افزار ارسال پیام انبوه (-)
وبلاگ آموزش ارایش و رنگ مو (-)
دفترچه وبلاگ خاطرات رونیک (-)
تا حالا دیدی یك گزارشگر دست توی بینیش بكنه ؟ ( 5254 )


آرشیو لینكدونی


آمار وبلاگ

بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :
كل مطالب :
كل نظرات :
افراد آنلاین: نفر


طراح قالب

طراح قالب : ساسان نوبخت

www.iroweb.com


یكی از تنقلاتی كه در ایام عید بسیار مصرف می‌شود آجیل است. در دید و بازدیدهای هر روزه، حتما مقدار قابل توجهی آجیل هم نوش جان می‌كنید. اما خوب است نكاتی در مورد آجیل و فواید آن هم بدانید.

 

مصرف آجیل به عنوان بخشی از یك رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است. در حقیقت مصرف گردو، بادام و سایر مغزها باعث كاهش كلسترول خون می‌شود و از آنجا كه شرایط نگهداری و حمل این مواد به محل كار یا مدرسه نیز بسیار راحت است، می‌توان به عنوان میان‌وعده‌ای مغذی نیز از آنها استفاده كرد.

مطالعات در این زمینه نشان می‌دهد در افرادی كه از آجیل به عنوان یك رژیم غذایی برای سلامت قلب استفاده می‌كنند، میزان كلسترول مضر خون كاهش می‌یابد. خوب است بدانید بالا بودن میزان این نوع كلسترول در خون از دلایل اصلی بیماری‌های قلبی است.

همچنین با مصرف مناسب این مغزها می‌توان از ایجاد لخته‌های خونی جلوگیری و از بروز حمله‌های قلبی نیز پیشگیری كرد.

البته تمام این موارد به عنوان یك پیشنهاد مطرح شده و هنوز صددرصد ثابت نشده‌اند.

آجیل، حافظ سلامت قلب

البته بسته به نوع آجیل، این موضوع فرق می‌كند؛ محققان بر این عقیده‌اند كه بیشتر انواع آجیل دارای مواد زیر هستند كه موادی مفید برای سلامت قلب می‌باشند.

چربی غیراشباع: هنوز دلیل اصلی این مطلب مشخص نشده اما معلوم شده است كه چربی مفید موجود در آجیل سطح كلسترول مضر خون را كاهش می‌دهد.

اسیدهای چرب امگا3: بسیاری از آجیل‌ها دارای میزان خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. امگا3 از انواع مفید اسیدهای چرب است كه به سلامت قلب كمك می‌كند. این اسیدهای چرب در مواد دیگری مانند گوشت بسیاری از ماهی‌ها نیز یافت می‌شوند ولی آجیل یكی از بهترین منابع گیاهی آن است.

فیبر: همه انواع آجیل، میزان زیادی فیبر دارند كه باعث كاهش میزان كلسترول می‌شود. همچنین موجب حس سیری در فرد شده و باعث می‌شود كه كمتر غذا بخورد. مصرف فیبر در پیشگیری از دیابت نیز موثر است.

ویتامین E: البته محققان هنوز به این مطلب اطمینان ندارند ولی فكر می‌كنند كه ویتامین E می‌تواند رشد و افزایش پلاك در شریان‌ها را كه موجب باریك شدن آنها و در نتیجه درد قفسه سینه و حمله‌های قلبی می‌شود را كنترل و متوقف كند.

مصرف آجیل به چه مقدار؟

آجیل شامل مقدار بسیار زیادی چربی است (حدود 80‌‌درصد آجیل را چربی تشكیل می‌دهد) و با وجود این كه بیشتر این میزان چربی برای سلامتی مفید است اما باز هم مقدار زیادی كالری دارد. به این دلیل است كه باید آجیل را در حد اعتدال مصرف كنیم. در حقیقت بهتر است آجیل را جایگزین بخشی از موادی بكنید كه چربی اشباع دارند مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و محصولات لبنی.

طبق نتایج ارائه شده توسط موسسه غذا و دارو(FDA)، مصرف روزانه 5/ 42 گرم از انواع آجیل مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته می‌تواند خطر احتمال به بیماری‌های قلبی را كاهش دهد. البته باز هم باید دقت كنید كه مصرف آجیل باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. به این معنی كه تصور نكنیم خوردن آجیل و كم نكردن مصرف چربی‌های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می‌تواند سلامت قلب شما را بیمه كند.

نیلوفر اسعدی بیگی
گروه سلامت


مطالب پیشین

  بی من راحت بودی ؟  ( - نظر )
  كشف سنگ‌نوشته مرقد امام رضا(ع)  ( - نظر )
  10 پایتخت باستانی جهان  ( - نظر )
  معنای پاسارگاد چیست؟  ( - نظر )
  ماشین های آینده 2010   ( - نظر )
  8 نوع دوستی که خانمها به داشتن آنها در زندگیشان نیاز دارند!  ( - نظر )
   تفاوت عشق با وابستگی  ( - نظر )
  جدایی هم اصولی دارد  ( - نظر )
  چگونه طرف مقابل را بشناسیم؟  ( - نظر )
  10 حدیث از حضرت زهرا (س)   ( - نظر )
  باتری گوشی را با تكان دادن شارژ كنید  ( - نظر )
  ابن‌الرضا خوانساری که بود؟   ( - نظر )
  آماده شدن دختر برای زایمان در آینده   ( - نظر )
   در صورت ابتلاء فرد به بیماری مهلک، پزشک باید به او بگوید مرگ در راه است یا خیر؟   ( - نظر )
  شیوه‌های پیشگیری از خفگی کودکان هنگام غذا خوردن  ( - نظر )
  چطور امضایی شیک و جالب داشته باشیم  ( - نظر )
   بلد هستید به درستی جلوی دهان خود را هنگام عطسه کردن، بگیرید؟  ( - نظر )
  20 ماده‌ای که باعث بروز سرطان می‌شوند.  ( - نظر )
  مردان هم بارداری را تجربه می‌کنند!!  ( - نظر )
   راهنمای خرید ماشین ظرفشویی  ( - نظر )
  استرس ، میل جنسی را كم می‌کند  ( - نظر )
  نفخ شکمی؛ دلایل ایجاد و روش‌های درمان  ( - نظر )
  چشم چرانی آقایون: سرگردان بودن چشم یا سرگردان بودن دل  ( - نظر )
  چند نکته‌ی مهم برای دخترخانم‌ها (قبل از برقراری ارتباط عاطفی عمیق در دوران نامزدی)  ( - نظر )
  همجنس گرایی: صحیح یا غلط؟  ( - نظر )
  آنچه باید درباره الکترولیز بدانید  ( - نظر )
  با تیرگی دور چشم چه‌کار کنیم؟  ( - نظر )
  فتوای جنجالی بوسه دختران و پسران   ( - نظر )
  نادیده گرفتن اتباع افغانی در آبسرد موجب کمبود امکانات رفاهی شده است  ( - نظر )
  چیكن ماسالا (غذای هندی)  ( - نظر )


منوی كاربری

Make Your HomePage    Email To Admin    Add to Favorites

پیغام مدیر : ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض می كنم . امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده ی شما قرار گیرد . نقطه نظرات خود را برای بهبود وبلاگ مطرح نمایید .

متشكرم   


صفحات وبلاگ


لوگوی ما



--------------------
كد لینك ما :


نظرسنجی

» شما طرفدار كدام یك از نامزد های انتخاباتی زیر هستید؟



خبرنامه

با ثبت ایمیل خود در خبرنامه زیر از به روز شدن وبلاگ آگاه شوید :

 
اضافهحذف

همچنین برای دریافت مطالب آموزشی اینجا عضو شوید :



لینك دوستان

رفع مشكلات وبلاگنویسان
سایت آموزش ایرانیان
linke98
record20
فقط حیدر امیرالمومنین است
اردی بهشتی ها
هر چی می خوای بخر
تنها در شب
وبكده ی عشق
سام سبد رپ ایرانی
خوشگل ترین ها
عكس های دیدنی
فیلتر شكن موزیك
جاده ی متروكه
قالب های حرفه ای برای شما
آموزش هر آنچه شما بخواهید
سایت تخصصی آموزش ایرانیان


کپی برداری از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد
All Rights Reserved 2006 © by majalle-ghomes
This Themplate Designed By Sasan Nobakht